top of page

ZALANDO PŘEDSTAVUJE FINALISTY CENY UDRŽITELNOSTI VE VIRTUÁLNÍM “ZALANDO GREENHOUSE” V RÁMCI KODAŇSKÉ

Zalando a kodaňský týden módy odstartovaly první rok společného tříletého strategického partnerství

Firma umožňuje spotřebitelům skvělý digitální zážitek z kodaňského týdne módy prostřednictvím “Zalando Greenhouse”

Finalisté Ceny udržitelnosti, značky House of Dagmar a Marimekko, představily své aktuální kolekce právě prostřednictvím Zalando Greenhouse

Závazky House of Dagmar v tvorbě módních, vysoce kvalitních kolekcí s nízkým dopadem na planetu, vysoce převážily nad konkurencí

House of Dagmar a Zalando vytvoří exkluzivní kolekci, která bude dále zkoumat a objevovat udržitelná řešení


Tento týden odstartovala nová tříletá strategická spolupráce mezi Zalandem, přední evropskou platformou pro módu a životní styl, a kodaňským týdnem módy (CPHFW), který právě probíhá a pomalu i končí. Aktuální edice CPHFW byla plně digitální - i proto Zalando představilo Zalando Greenhouse - virtuální zážitek exkluzivně vytvořený právě pro kodaňský týden módy, do kterého jsou zákazníci zváni, aby sami zažili prezentaci módních kolekcí. Finalisté Zalando Sustainability Award - značky House of Dagmar a Marimekko - se zde podělily o zákulisní informace k vlastním kolekcím, například k jejich inspiraci, nebo odvyprávěly příběhy jejich vášně pro udržitelnost.




Zalando Greenhouse - virtuální zóna - otevřela brány módním nadšencům z celého světa společně se startem kodaňského týdne módy. Greenhouse navozuje atmosféru kodaňských ulic, digitálně zobrazuje udržitelný design a ukazuje nové možnosti prezentace kolekcí. Kromě toho představuje inovativní technologie, které mohou posouvat celý módní průmysl dopředu směrem k udržitelnější budoucnosti. Díky většímu důrazu na udržitelnost a prvnímu ročníku Sustainable Awards, Zalando vyzývá značky, aby v rámci své tvorby přemýšlely udržitelněji a pomohly tak šířit pozitivní změnu.


Natalie Wills, Global Director pro Social Media & Consumer PR v Zalandu říká: “Chceme využít naši platformu a zdůrazňovat přínos jednotlivých značek k udržitelnějšímu módnímu průmyslu. Je skvělé, že to děláme i prostřednictvím inovativního virtuálního zážitku, jakým je Zalando Greenhouse. Ten je totiž skvělou příležitostí pro spotřebitele, aby se mohli o udržitelnosti v módě sami něco dozvědět. Naše partnerství s kodaňským týdnem módy a představení nové Zalando Sustainability Award je skvělým krokem k dalším pozitivním změnám v módním průmyslu.”


Virtuální zážitek je součástí udržitelné strategie Zalanda s názvem do.MORE, díky které mají spotřebitelé stále více informací a inspirace k ještě udržitelnějším nákupům. Zalando si plně uvědomuje, že je součástí problému módního průmyslu a chce využít své zaměření, konexe a technogie a být i součástí jeho řešení. Cílem Zalanda je stát se udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.


Finalisté Zalando Sustainability Award, švédští House of Dagmar a finská značka Marimekko, se podělí o zákulisní informace k vlastním kolekcím, například k jejich inspiraci, nebo příběhy jejich vášně pro udržitelnost právě v Zalando Greenhouse. Obě značky mají šanci detailněji mluvit o tématech spojených s kolekcí a nabízí tak návštěvníkům se ještě více ponořit do příběhů a vizí o ještě udržitelnější budoucnosti od designérů samotných.


Cílem Ceny udržitelnosti je podpořit módní značky v jejich objevování alternativních přístupů k designu a produkci, aby samy přispěly k udržitelnější budoucnosti. Porota složená z expertů módního průmyslu posoudila strategie udržitelnosti obou značek včetně jejich kolekcí a úrovně jejich odhodlání i inovací. House of Dagmar oslovila porotu svou silnou ambicí v oblasti udržitelnosti, kterou značka implementuje v rámci udodavatelského řetězce. House of Dagmar získává finanční odměnu v hodnotě 20.000 euro a partnerství se Zalandem, díky kterému vznikne exkluzivní kapsulová kolekce. Ta bude zohledňovat udržitelná řešení v materiálech, výrobním procesu, technologických řešeních i sledovanosti. Aby Zalando dále podpořilo finalistu, značku Marimekko, v ekonomickém růstu, nabídne svým více jak 35 miliónům zákazníků v 17 evropských zemích výběr produktů z její aktuálně představené kolekce. Vítěz bude oznámen v pátek 4. února prostřednictvím Zalando Greenhouse - www.zalandogreenhouse.com.


Kate Heiny, Director Sustainability v Zalandu říká: “Jsme nadšeni, že můžeme vyhlásit House of Dagmar jako vítěze prvního ročníku Sustainability Award. Jde o další krok na cestě k hledání ještě udržitelnějších řešení. Těšíme se, že společně objevíme a zlepšíme použití materiálů, výrobní procesy a technologická zlepšení, která budou zrcadlit ambici a závazky všech zúčastněných. Cena za udržitelnost je pro nás opravdu důležitou iniciativou, díky které pokračujeme ve spolupráci a podpoře značek s cílem opravdové změny a pozitivního dopadu na lidi i planetu.”


Podle poroty je závazek House of Dagmar směrem k udržitelné budoucnosti evidentní. Se znalostí, že materiály tvoří až 70% ekologické stopy značky, je House of Dagmar odhodlaná odstraňovat neudržitelné materiály ze svého procesu a nahrazovat je udržitelnějšími variantami včetně recyklovaných materiálů nebo variant s nižším obsahem chemikálií a nižším použitím vody při výrobě. Jejich snaha podílet se na pozitivním dopadu je zaznamenána i v jejich nejnovější kolekci, kde je 90% materiálů označeno jako GOOD CHOICE - což naznačuje použití právě více udržitelných materiálů a také vzdělávání zákazníků v rámci jejich nákupních rozhodnutí. Značka si sama klade do cesty nejrůznější výzvy a už v roce 2017 začala měřit svůj roční “fibre footprint” a od té doby snížila spotřebu vody o 41%. Konečně porota ocenila porozumění značky celému dodavatelskému řetězci se zájmem o práva dělníků a dodržování všech standardů značky.


Sofia Wallenstam, Brand Director značky House of Dagmar,k ocenění říká: “Děkuji Zalandu, že z udržitelnosti dělá prioritu celého průmyslu a také moc děkuji, že jsme jako první získali toto ocenění. Jsme motivováni dělat ještě mnohem více - speciálně s rokem, který je za námi, jde pro nás o novou energii a motivaci. Jsme rádi, že jsme získali uznání za snahy a že se náš přístup k udržitelnosti dostal na vrchol - jde o něco, co děláme už více než patnáct let. Protože móda a udržitelnost nejsou sportem nebo hrou, rádi bychom tuto cenu, kterou přijímáme s pokorou, sdíleli se všemi ambiciózními kolegy v branži. Jako tým děláme opravdu maximum v této oblasti, ale sami víme, že máme ještě dlouhou cestu před sebou. Tohle je pro nás postrčením k ještě vyšším cílům.”




Arizona Muse, modelka, enviromentální aktivistka a konzultantka v oblasti udržitelnosti dodává: ”Moc gratuluji House of Dagmar k získání vůbec prvního ocenění Zalando Sustainability Award v rámci kodaňského týdne módy. Naše planeta je v pohotovesti a je nezbytné, aby módní průmysl začal konat. Opravdu věřím, že má móda zářivou budoucnost a že značky jako House of Dagmar jsou toho symbolem. Vášeň, úsilí a touha vytvořit pozitivní dopad na lidi a planetu, která šla do této kolekce je obdivuhodná a iniciativy jako tato vedou celý průmysl tím správným směrem.”


Vítěze vybralo šest členů odborné poroty včetně modelky, enviromentální aktivistky Arizony Muse, CEO kodaňského fashion weeku Cecilie Thorsmark, CSO Global Fashion Agenda - Mortena Lehmana, poradce v oblasti udržitelnosti Dio Kurazawu, Director of Sustainability - Kate Hainy a Buying Director Premium & Luxury v Zalandu, Leny-Sophie Roeper. Členy poroty zajímala udržitelná strategie značek, jejich kolekce a také úroveň odhodlání k udržitelným zlepšením.


Comentarios


bottom of page