top of page

Fashion (Re)search: Jsou Češi opravdu outdoorovým národem?

Aktivní trávení volného času a sport Češi všeobecně milují. Někteří z nich sice jen pasivně a z pohledu diváka, ale i přesto se české šatníky hojně zásobují sportovní módou, kterou lidé s oblibou oblékají i mimo sportoviště. To potvrzuje i online průzkum Fashion (Re)search vyhledávače módy Glami. Podle něj rovných 52 % oslovených respondentů v Česku nosí sportovní oblečení i na jiné příležitosti, než je sport.

Patří Češi mezi černé ovce módního průmyslu, jejichž signifikantním znamením jsou ponožky v sandálech i během parného léta a sportovní oblečení nosí nejen během sportovních aktivit, ale i do kaváren, kin nebo restaurací? Je podle Čechů pohodlí nade vše, a i během běžného dne preferují funkčnost nad stylem? Podle online průzkumu vyhledávače módy Glami 82 % respondentů preferuje sportovní značky hlavně proto, že je shledává pohodlnými a 27 % je přesvědčeno, že ve sportovním oblečení vypadá dobře.

„Online výzkumu Fashion (Re)search se zúčastnilo rovných 3 710 návštěvníků stránek Glami z České republiky a díky tomu jsme získali unikátní data o českých respondentech. Náš módní průzkum mimo jiné ukázal, že v Čechách je nošení sportovní módy všeobecně velmi oblíbené, ale zároveň i to, že už nejsme národem, pro který je synonymem módy nosit ponožky v sandálech. Celých 95 % dotázaných uvedlo, že tomu tak rozhodně není a ponožky v sandálech nosí jen 5 % z oslovených,“ uvádí brand manažerka Glami Hana Zachová.

Celých 41 % respondentů odpovídajících kladně na oblíbenost ponožek v sandálech se shodla v tom, že tento způsob nošení je pro ně pohodlný. Dalších 31 % si myslí, že je to zdravé pro nohy, 19 % z oslovených uvedlo, že o tomto stylu nikdy nepřemýšlelo a 7 % je přesvědčeno, že tímto způsobem ochrání své sandály a déle jim vydrží.

Oblíbenost sportovní módy v Čechách rovněž dokazuje i to, že e-shop se sportovní módou a doplňky Sportisimo se v průzkumu umístil na na druhé příčce z hlediska návštěvnosti a na prvním místě v povědomí o značce. První příčku z hlediska návštěvnosti obsadil e-shop Bonprix a třetí místo About You. 41 % zákazníků uvedlo, že preferuje nákup oblečení ve sportovních obchodech z důvodu výhodných cen a 24 % respondentům vyhovuje především nabídka zboží a slev.

bottom of page